Pages

Thursday, June 20, 2013

Semangat Baru

Dah hampir 2 minggu jadual tidur Izz Walee Mahdi 180 darjah beza dengan masyarakat normal di Malaysia. Dia start tido pukul dalam pukul 10 pagi dan akan bangun pulak pukul 9malam. Hari lain pulak waktu lain pulak dia tido..Ya Allah, mami terpaksa ikut time tido dia pulak.

Cubaan pertama: Kek coklat kukus.
Di sebabkan waktu pagi (4am-10am) beliau berjaga, aku rasa macam terajin nak memasak pulak. Tambahan pulak sekarang ni duk baca blog-blog masakan.Terasa semangat nak try masak dan tempek kat blog jugak la..hi..hi..

Di sebabkan tekereran dan minat mendalam aku dalam bidang masakan ni jugak, Papanda belikan ( xbeli pun, guna voucher 1 Malaysia) aku buku 1 Hari 1 Resepi: 365 Jenis Masakan. ( RM39.90). Memang mengidam nak buku tu pun.



Buku 365 resepi


Harap-harap semangat baru ni bukan seperti hangat-hangat taik ayam jer...Hari ni siap buat list nak beli barang-barang untuk memasak. Nampak sangat la dapur tu memang tak cukup barang masak...ngee...

3 comments:

nurbijen said...

saya pun ada buku respi tu... banyak resepi mudah....
wah, kek kukus tu looks so yummy :)

Unknown said...

Neni,

bestnya ada buku masakan tu. Tapi kite gelak keras sebab tengok perkataan laku keras tu... hahahah

neni izazi said...

Kak Nurbijen : saya baru nak belajar memasak kak.tu pun sebab duk baca blog akak n few bloggers yang merantau.
Sis MLH: Haah, saya masa awal beli pun mcm pelik, laku keras tu mcmmna la maksudnya..he.he...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...